[Калуський інформаційний портал ]
Головна » 2009 » Серпень » 23 » Звіти подавати лише в електронному варіанті
01:17
Звіти подавати лише в електронному варіанті

З метою економії робочого часу, що витрачається на підготовку звітності для подання в державні установи, запобіганню появі помилок та дублюванню документів, можливості продуктивнішої організації роботи кадрової та фінансової служб, Калуський міськрайонний центр зайнятості залучає роботодавців до подання звітів у електронному вигляді за допомогою електронного цифрового підпису та спеціального Інтернет-ресурсу. Про це “Вістям Калущини” повідомила директор Калуського міськрайонного центру зайнятості Світлана Довганич.

За допомогою електронного цифрового підпису можна подавати фінансову та статистичну звітність до органів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі — Фонду), Пенсійного фонду та інших соціальних фондів, відповідно до Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис”, “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, “Про зайнятість населення”, а також Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 р. № 1452.

 
Які дії має здійснити роботодавець для того, щоб подавати звітність до ФЗДССУВБ в електронному вигляді?

Для подання звітності до ФЗДССУВБ в електронному вигляді роботодавець повинен:

1) подати заяву на подання звітів в електронному вигляді до робочих органів виконавчої дирекції Фонду та реєстрацію для отримання посилених сертифікатів відкритих ключів центру сертифікації ключів державної служби зайнятості України — за місцем реєстрації платника страхових внесків;

2) укласти договір про надання послуг електронного цифрового підпису з виконавчою дирекцією Фонду;

3) отримати в центрі зайнятості на власний зовнішній носій інформації (гнучкий магнітний диск, флеш-пам’ять тощо) ключ електронного цифрового підпису;

4) укласти договір з Оператором про надання послуг інформаційного обслуговування в інформаційно-телекомунікаційних системах (один екземпляр договору надіслати адресату);

5) зареєструватися на порталі www.iforma.com.ua .

 
Що розуміється під поняттям “подання електронної звітності до відділень Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття”?

Формування та відправка до ФЗДССУВБ засобами інформаційно-телекомунікаційних систем сформованих звітів в електронному вигляді та отримання квитанцій щодо їх подання та прийняття, які є гарантованим підтвердженням прийняття звітів, та мають юридичну силу в спірних ситуаціях.

 
Що таке електронний документ?

Документ, інформацію в якому зафіксовано у вигляді електронних даних.

 
Що таке електронний цифровий підпис?
 
Електронний цифровий підпис — обов’язковий реквізит електронного документа. Без нього документ не має підстав для обліку та не може вважатися правовим документом.
  
 Різновид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
 
 
Що таке особистий та відкритий ключі?

Особистий ключ — параметр криптографічного алгоритму формування електронного цифрового підпису, доступний тільки підписувачу (роботодавцю).

Відкритий ключ — параметр криптографічного алгоритму перевірки електронного цифрового підпису, доступний суб’єктам відносин у сфері використання електронного цифрового підпису.
 
 
Що таке сертифікат відкритого ключа?
 
Сертифікат відкритого ключа (сертифікат ключа) — документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу (роботодавцю). Сертифікати ключів можуть розповсюджуватися в електронній формі або у формі документу на папері та використовуватися для ідентифікації особи підписувача (роботодавця).
 
 
У яких випадках блокується сертифікат ключа?
 
Блокування сертифікату ключа — тимчасове зупинення чинності сертифіката ключа, яке відбувається у випадках втрати контролю за його використанням на вимогу роботодавця.
 
 
Які права та обов’язки має роботодавець-власник електронного цифрового підпису?

Роботодавець-власник електронного цифрового підпису має право:

- вимагати скасування, блокування або поновлення свого сертифіката ключа;

- оскаржити дії чи бездіяльність центру сертифікації ключів у судовому порядку.

Також він зобов’язаний:

- зберігати особистий ключ у таємниці;

- надавати центру сертифікації ключів дані для засвідчення чинності відкритого ключа;

- своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.

 
Які нормативно-правові акти регулюють подання звітності у електронному вигляді?

По-перше, це Закон України “Про електронні документи та електронний документообіг” від 22.05.2003 №851-ІV. По-друге, Закон України “Про електронний цифровий підпис” від 22.05.2003 №852-ІV, а також Наказ Державного центру зайнятості України про проведення експерименту з подання звітності в електронному вигляді до органів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в окремих регіонах від 23.10.2007 року №78.

 
Що має робити роботодавець для того, щоб скористатися електронним цифровим підписом?

Електронний цифровий підпис використовується роботодавцем після реєстрації на порталі www.iforma.com.ua .

 

Світлана Довганич,
директор Калуського міськрайонного центру зайнятості
Категорія: Суспільство | Переглядів: 922 | Додав: info-kalush | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]