20:01 На Калущині снігову стихію вдалося подолати | |
Нерозчищеним у середу залишився лише проїзд до Довпотова зі сторони Войнилова, але там працювала техніка, тож, швидше за все, на момент виходу нашої газети проїзд вже буде.
Чимало прикрощів жителям міста та району завдали снігопади, які пройшли минулого тижня. І якщо калушанам в цьому плані було дещо простіше, то мешканці Калуського району опинилися заручниками ситуації – через заметені снігом дороги та неможливість проїзду автобусів чимало з них не могли добратися на роботу, а деякі навіть потрапити додому. Залишалося або сидіти безвиїзно вдома, або долати кілометрові відстані пішки. Щоб життя мешканців сіл району повернулося у звичне русло, працівники філії "Калуський райавтодор” оперативно взялися до роботи. І хоча погода внормувалася, навіть потеплішало, а сніг вже не падає кілька днів, роботи з розчищення доріг від снігових заметів та крижаних глиб ще тривають.
Снігові заметілі пройшли не лише на території Калущини, а захопили загалом чималу територію України. У низці областей, у тому числі і на заході країни, покриття на автодорогах державного значення у Полтавській, Кіровоградській, Волинській, Івано-Франківській, Одеській і Херсонській областях місцями засніжене. У Волинській і Хмельницькій областях — снігові замети. Ускладнений проїзд у Львівській, Рівненській, Волинській, Івано-Франківській, обмежено проїзд в Дніпропетровській та Хмельницькій областях. Від снігових заметілей потерпіла й Тернопільщина. Станом на 16 лютого в цій області був ускладнений проїзд на місцевій мережі доріг районного значення до 67 сіл. Було обмежено рух автотранспорту до 23 населених пунктів в 4 районах Рівненської області.
На Калущині снігові заметілі почалися 11 лютого. Ситуація ускладнилася тим, що спочатку випав густий сніг, а за ним — мокрий, утворивши на землі такий собі прес, який дуже важко розчистити. Із сіл Калуського району найбільше потерпіли Кулинка, Збора, Перекоси, Довпотів, Павликівка, Перевозець, Лука, Цвітова, Діброва. Замело дорогу між Зеленим Яром та Новицею. У Кулинці та Зеленому Ярі снігові замети місцями досягали півтора метри. Дістатися до Зеленого Яру деякий час транспортними засобами було майже неможливо, людям доводилося йти пішки.
Замело також дорогу територіального значення Калуш-Осмолода. До речі, дорогам територіального значення приділяється більша увага. На цій трасі та трасах Калуш-Миколаїв і Калуш-Бурштин принаймні раз у день здійснюється відгортання снігу, адже ці дороги сполучають з іншими містами.
Як повідомила головний інженер філії Калуський райавтодор Ірина Борщ, снігові замети практично вдалося подолати. Тож тепер проблем з тим, щоб дістатися з будь-якого села до міста, чи навпаки — бути не повинно. — Станом на 17 лютого всі дороги вдалося розчистити. Лише проїзду до Довпотова з боку Войнилова ще немає, — каже Ірина Борщ. — Хоча до цього села можна дістатися зі сторони Копанок.
Працівники філії "Калуський райавтодор” працювали в цілодобовому режимі. Хоча ні достатньою технікою, ні коштами на пальне в необхідній кількості райавтодор не забезпечений. Так, щоб прочистити дорогу Довгий Войнилів-Перекоси знадобилося два дні, для дороги Войнилів-Копанки — 4 дні. Деякі дороги доводилося прочищувати по кілька разів. Усе можна було б зробити набагато швидше, якби була сучасна спецтехніка. Так, якщо були б кошти, можна було б полагодити грейдер, який зараз в неробочому стані. — У нас є машини, — жартує головний механік Віталій Івануха, — які за віком — мої однолітки, а то й старші. Так, є з 1975, 1977 років випуску. Звичайно, що вони не можуть змагатися з сучасною технікою. Але й вони стали в нагоді, адже завдяки самовідданій праці водіїв, усі вони "на ходу”. Звичайно, нашу техніку не порівняти з трейлерами, які відгортають сніг, наприклад, у Німеччині, але ми повинні працювати на тому, що маємо.
Треба сказати, що це не єдині проблеми Калуського райавтодору. У попередньому році була чи не найгірша ситуація з фінансуванням. Яка буде ситуація в цьому році — взагалі невідомо. Коштів не вистачає навіть на найнеобхідніше — на пальне. Не в останню чергу виною цьому є неприйнятий Державний бюджет України. У зв’язку з цим сільські ради не уклали угоди з райавтодором на зимове обслуговування доріг. Лише Новицька і Підмихайлівська сільські ради зробили це. Кошти, переведені із цих сільських рад, були витрачені на пальне.
Утім, у райавтодорі скаржитися та говорити про проблеми не люблять. Працівники свою роботу виконували. Виконували швидко та якісно, незважаючи на те, що майже всі переведені на триденний робочий тиждень, а дорожні працівники навіть не отримують мінімальної заробітної плати. Найкращими словами характеризують у філії "Калуський райавтодор” тих, хто прочищав дороги від снігу, хто своєю самовідданою працею боровся зі стихією та організовував роботи з очищення доріг. Так, на тракторі Т-150 працює Микола Перегінець, який, до речі, сам його і відремонтував. Також це — Степан Коваль, Володимир Кедик, Ігор Максимів, Ярослав Сеник, Михайло Новицький, Іван Петрів, Василь Манелюк, Ігор Лилак, Омелян Мельник та інші.
Хоча стихія вгамувалася, не варто втрачати пильність, радять дорожники. Адже, синоптики прогнозують подальші опади у вигляді снігу, тож, цілком ймовірно, що ситуація може повторитися. До того ж, у райавтодорі з острахом чекають, коли зійде сніг і побачимо стан доріг.
Джерело інформації - газета "Вісті Калущини"
| |
|
Всього коментарів: 0 | |